Köpvillkor

Support

Alla supportfrågor, såväl rörande hårdvara och mjukvara skall i första hand skickas in via support formulär. Frågor som skickas in via support formulär besparar oss mycket arbete, planering och tid som vi kan lägga på att supportera våra kunder på bästa sätt.

Vi gör vårt bästa för att hjälpa till, men för mer avancerade supportfrågor hänvisar vi i vissa fall till tillverkarens support. Detta gäller även felsökning inför eventuell reklamation, då de flesta tillverkare har djupare kunskap om sina produkter och ofta kräver reklamationsgodkännande innan ett utbyte kan ske.


Fraktkostnad och leverans

Vi skickar alla ordrar med posten och UPS. Fri frakt med Posten och UPS vid beställning över 2000kr, annars kostar frakten från 59kr. Går till närmaste utlämningsställe.

Företagspaket kostar från 129kr och levereras till företagsadresser.

Lätta ordar med lågt värde kan skickas som 1:a-klassbrev till en kostnad om 0-39 kr (Sverige).

Skulle vi mot förmodan inte kunna leverera en order inom utlovad tid får du mail med orsak till förseningen samt ett nytt planerat leveransdatum – och du kan utan kostnad häva köpet och få pengarna tillbaka.


Betalning

Genom att bekräfta en order medges betalningsansvar för orderns innehåll samt eventuell fraktkostna

Privatpersoner, företag/återförsäljare betalar sina ordrar via Payson Checkout med betalsätt som

  • Betala direkt med kort och Internetbank. Kort vi hanterar är Visa och MasterCard. Internetbank vi hanterar är Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank.
  • Betala i efterhand med faktura. Faktura 14 dagar – 0 kr och Faktura 30 dagar – 29kr.
  • Dela upp betalningen.(gäller endast som privat person) Delbetala över 3 månader Ränta 0% 95kr uppläggningsavgift 29kr/avi. Delbetala över 6 månader Ränta 0% 195kr uppläggningsavgift 29kr/avi. Delbetala över 12 månader Ränta 0% 295kr uppläggningsavgift 29kr/avi.

För att läsa villkor för Payson Checkout här 


Försäljning till minderåriga

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa från Bellaco.se


Ångerrätt

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot en vara vi har skickat till dig, även om förpackningen är öppnad. Observera att förpackningen ska brytas med minsta möjliga skada. Har produkten blivit skadad eller returneras i ej komplett skick så har vi rätt till att värdera hur stort säljvärdet minskat och dra bort detta belopp från returpengarna.

Innan du returnerar något till oss måste du kontakta oss, antingen via mail eller telefon. Du som kund står för kostnaden för returfrakten när du ångrar köpet.  Återlämnande av produkt skall ske senast 14 dagar efter att du kontaktat oss om att du önskar nyttja din ångerrätt.

För att vi ska kunna identifiera returorsak för försändelsen samt ursprungsorder, fyll i och bifoga Konsumentverkets ångerblankett med din retur.

Vill du förenkla returen kan du köpa en returfraktsedel av oss, som levereras till dig per e-post.
Vi återbetalar/krediterar pengarna till dig inom 10 dagar efter att returen kommit till oss.

Returer skickas till:
Bellaco
Allbogatan 7
341 39 Ljungby


Garanti & Reklamation

Vi lämnar ett års garanti på samtliga produkter. Om du får problem med en vara måste du kontakta oss innan du skickar in produkten – vi kan i många fall ge lösningsförslag för vanliga problem. Kan vi inte lösa problemet hänvisar vi i vissa fall till tillverkarens support för mer kvalificerad felsökning och RMA-godkännande.

Bor du i Sverige, Danmark eller Finland skickar vi utan kostnad ut en returfraktsedel så du slipper betala returfrakten. Väljer du att skicka en retur på annat sätt ersätter vi inte utlägg för returfrakt.

I det osannolika fallet att ett ärende skulle hamna hos ARN, Allmänna Reklamationsnämnden, följer vi deras rekommendation.


Säkerhet & Sekretess

Vi använder https, vilket innebär att allt du gör på bellaco.se och Payson sker över en krypterad förbindelse.


Personuppgifter

Vi har ett samarbete med Payson och använder oss av tjänsten Payson Checkout. Genom att godkänna våra köpvillkor godkänner du även villkor för användning av Payson Checkout. Bellaco och Payson behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning via Payson Checkout och för att kunna förenkla betalningsprocessen ytterligare nästa gång du använder Payson tjänster.

Vi har kopplat vår facebooksida mot bellaco.se och använder även tredjepartsverktyg för att föra detaljerad statistik.

Bellaco och samarbetspartners behandlar personuppgifterna i syfte att säkerställa din identitet, administrera kundförhållandet, förhindra missbruk eller felaktigt utnyttjande av betalningstjänst, utföra kundanalyser, kreditbedömning, riskanalyser, riskhantering, affärsutveckling, för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för våra särskilt utvalda partners samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt.

Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter.

Enligt PUL(Personuppgiftslagen) har du rätt att ta del av den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i sådana fall vår kundservice. Du kan läsa mer om Personuppgiftslagen på lagen.nu/1998:204


Nyhetsbrev

När du handlar hos oss prenumererar du automatiskt på vårt nyhetsbrev. Du kan självklart enkelt säga upp din prenumeration när du får det första mailet.


Tryckfel

Vi reserverar oss för tryckfel, lagersaldo fel och felaktigt prissatta varor. Vi förbehåller oss rätten att makulera eller korrigera felaktiga ordrar, men detta görs i största möjliga mån i samråd med dig som kund.